lördag 22 februari 2014

Sometimes you do not know what to write about

Lite så känns det. Att man inte vet vad man ska skriva på den här så kallade bloggen. Vad kan vara intressant att veta? Vad skulle vara roligt att läsa?

För tillfället så händer allt och ingenting känns det som. Lite som det brukar vara. Man har massa att göra, men ibland känns det som om man inte kommer en enda meter framåt.

Vi har äntligen landat lite i vår nya lägenhet nu tycker jag. Visst det är mycket kvar att fixa, men det känns redan som vårt hem. Det är en fantastisk känsla tycker jag, att känna sig hemma. En plats där man bara kan vara, bara kan få vila, hämta kraft, vara kreativ, inga måsten, inget tvång, utan bara en plats av trygghet, glädje och kärlek.
Det är precis så som jag vill att mitt hem, vårt hem ska vara. En plats utan måsten, en trygg plats, och framför allt en plats där andra kan känna sig hemma.

Anyway, om en halvtimme ska jag iväg och fira två av mina absoluta favoriter, som tillsammans firar 50 år här på jorden. Märkligt vad tiden går och att detta är året då vi ska fylla 25.
Bilden nedan är tagen för 7 år sedan då vi åkte med hela klassen till Tyskland, ett minne för livet om man säger så. Nog har man ändrat sig på dessa 7 år, men är väldigt tacksam för att vi fortfarande håller ihop.


Ha en kalas bra lördag allihop och glöm inte titta på OS-finalen i hockey imorgon. I år tror jag att vi kommer att ta guld!

Inga kommentarer: