lördag 21 maj 2016

Restart

Inspiration.
Ibland finns den där, ibland så försvinner den.
Nu har jag åter igen lite inspiration och jag hoppas den ska räcka ett tag.
Jag saknar att skriva.
När jag var mindre kunde jag skriva långa noveller, sen var det som om det bara försvann och ett par rader blev en utmaning!
Under åren har jag funderat på vad det beror på.
Avsaknad av kreativitet? - Troligen inte.
Avsaknad av inspiration? - Absolut till viss del.
Prestation och perfektionism? - Spot on!
Alla vill ju göra sitt bästa, men när man lägger press på sig att göra sitt bästa i allt så förlorar man fort  kreativitet, inspiration, och most of all ork.
Så nu kör vi en restart. Utan prestation och perfektionism.
Men med massa kreativitet och inspiration!
Ett steg i taget, japp, that's all it takes!

Inga kommentarer: